Spørsmål og svar

  • Har jeg ansvar i etterkant når bil selges til dere som delebil?

Nei. Vi kjøper bilen ''as is''. Dog er du forpliktet til å opplyse om feil eller mangler du kjenner til eller bør kjenne til. Med andre ord: om bilen ramler i to deler dagen etter, så er det helt ok :). Det er en del av "dealen", du gir fra deg bil til delebil-pris og vi tar over ansvaret.

  • Dersom dere skal kjøpe bilen. Hva må jeg gjøre?

Finn frem alle hjul som følger med bilen, og legg de gjerne inn i bilen, samt finn frem det du har av nøkler, relevante papirer som servicebok, kvitteringer etc. 

  • Hvor raskt går handelen og når henter dere bilen?

Selve handelen går raskt. Normalt kanskje 10 minutter. Ved enighet, så kan vi normalt komme i løpet av en dag eller tre og hente den.

  • Hvordan får jeg betalt?

Vi kan betale via bankoverføring på stedet (viser deg betalings bekreftelse bank-id) eller betaler deg med Vipps.

  • Må jeg levere inn skiltene for å si opp forsikringen?

Nei, la skiltene stå på, om ikke tilkommer det bare ekstra unødige kostnader. Prosedyren er enkel for deg som selger; etter vi har kjøpt bilen, vil ditt forsikringsselskap automatisk si opp din forsikring (nye regler siden 2018).

  • Trenger jeg vognkort del 1 og del 2?

Nei. Vi tar nå omregistreringen digital via www.vegvesen.no og vognkort er unødvendig. Om du ikke har tilgang på bank id (som benyttes på www.vegvesen.no) så må vi ha vognkort del 2. Men, om den mangler, så har vi også tapsmelding. Det løser seg uansett. Vi veileder deg med dette, det er enklere enn det høres ut som:).

  • Er det trygt å selge bil på denne måten.

Ja, vi er opptatt av å gjennomføre handel på best mulig måte for selger (deg). Vi har en direkte og åpen kjøp/salgs fremtreden, ordner med papirer på en korrekt måte osv. Vi har og gjort dette flere hundre ganger og kan dette nærmest i blinde.

  • I hvilke områder tilbyr dere denne tjenesten?

Din bil kan være fra hvor som helst i Norge, vi har forskjellige transport-avtaler som dekker stort sett hele landet. Bil hentes hos deg, ett verksted eller om den er kjørbar kan du også levere til nærmeste terminal.

  • Jeg har flere spørsmål og ting er litt uklart.

Senk skuldrene og ta det helt med ro, om du har ett spørsmål eller hundre, så setter vi av tid og går igjennom og avklarer sammen med deg.